Wat we doen_SEA_Google ads uitbestedenWat we doen_SEA_Google ads uitbesteden_Mobiel

Google Ads uitbesteden

Google Ads uitbesteden

Adverteren via Google Ads? Wij zorgen voor maximaal resultaat

Bijna elke online zoektocht begint op Google. Met een marktaandeel van meer dan 88% in Nederland is Google veruit de grootste zoekmachine. Of het nu gaat om het kopen van een product, het zoeken naar een dienst of simpelweg informatie vinden: op Google bereik je mensen op het moment dat ze actief op zoek zijn. Met een goed ingerichte campagne kom je direct bovenaan in de zoekresultaten te staan. Van webshops tot B2B-dienstverleners, Google Ads is één van de meest meetbare en schaalbare vormen van online marketing.

Succesvol adverteren via Google Ads vraagt om meer dan alleen zoekwoorden onderzoeken. Campagnes live zetten zonder een doordachte strategie, heldere structuur en voortdurende optimalisatie, levert vaak wél klikken op, maar geen tastbare resultaten. Als Google Ads bureau denken wij strategisch met je mee, bouwen we campagnes die schaalbaar zijn én zorgen we ervoor dat jouw advertentiebudget optimaal rendeert.

Rendement behalen met slimme Google Ads campagnes

Als Performance Marketing Bureau sturen we op rendement. Door verder te kijken dan de kosten per aanvraag of de ROAS worden campagnes winstgevender én effectiever ingericht.

  • Offline Conversion Tracking: Niet het aantal leads, maar de waarde ervan maakt het verschil. Met behulp van Offline Conversion Tracking maken we de waarde van leads inzichtelijk. Deze aanpak maakt het mogelijk om campagnes te sturen op kwaliteit in plaats van kwantiteit. Makkelijker gezegd dan gedaan? Zeker niet! Lees bijvoorbeeld hoe Offline Conversion Tracking leidde tot een aanzienlijke stijging in relevante leads in de case van onze klant Occasion Lease Totaal.
  • Geen ROAS, maar POAS: Binnen e-commerce is omzet slechts een deel van het verhaal. Waar ROAS (Return On Ad Spend) draait om de behaalde omzet uit advertentiekosten, legt POAS (Profit On Ad Spend) de nadruk op marge in plaats van alleen inkomsten. Door deze winstgerichte KPI te gebruiken, ontstaat er een scherp beeld van wat advertenties écht opleveren. Dit maakt het mogelijk om budgetten gerichter in te zetten en campagnes te schalen op basis van winstgevendheid.
Hey_Marketing_meeting
Cases

Succesvolle Google ads in actie

In onze referentiecases lees je hoe we voor verschillende merken en webshops mooie groeicijfers realiseerden.

Mr. Sushi_Tegel
Mr. Sushi

Samen op weg om de nummer één sushi delivery van Nederland te worden

Bekijk case
Hevu Tools_Banner tegel (2)
Hevu Tools

+90% groei in online omzet in een concurrerende DIY-markt.

Bekijk case
Tuinspecialist_Tegel
Tuinspecialist.nl

+100 overkappingen en schuifwanden in één maand na livegang Magento shop

Bekijk case
Felix bellus_Banner
Felix & Bellus

Succesvolle lokale SEO en SEA voor Felix & Bellus

Bekijk case
Savant Zorg_Tegel
Savant Zorg

Effectieve recruitment marketing voor Savant Zorg

Bekijk case

Campagnetypen binnen Google Ads

Google Ads biedt verschillende campagne types, elk met een eigen rol binnen de klantreis. Afhankelijk van jouw doelstellingen, zoals: directe verkopen, leadgeneratie of merkbekendheid, zetten wij de juiste mix in. Daarbij kijken we altijd naar schaalbaarheid, winstgevendheid en meetbaarheid. We lichten de verschillende Google Ads campagnemogelijkheden toe.

Search Ads

Met tekstadvertenties in de zoekresultaten speel je in op actieve zoekintentie. Ideaal voor het genereren van directe conversies bij mensen die al op zoek zijn naar jouw product of dienst.

Display Ads

Met visuele banners vergroot je je bereik buiten de zoekmachine om. Display is effectief voor branding, retargeting en het opnieuw activeren van bezoekers die je website eerder hebben bezocht.

Performance Max

Deze AI-gedreven campagnevorm combineert alle Google-kanalen; van Search en Display tot YouTube en Gmail in één krachtige campagne. Dankzij machine learning wordt de juiste advertentie op het juiste moment aan de gebruiker getoond.

Google shopping

Voor e-commerce zijn Google Shopping campagnes onmisbaar. Je toont je producten met afbeelding, prijs en titel direct in de zoekresultaten, waardoor je koopgerichte bezoekers aantrekt met een hoge kans op conversie.

YouTube Ads

Videoadvertenties op YouTube zijn perfect voor het versterken van je merk, het aantrekken van nieuwe doelgroepen of het ondersteunen van een campagne met visuele storytelling.

Wat mag je van Google Ads bureau Hey Marketing verwachten?

 

  • Strategie gebaseerd op data, niet op gevoel
    Campagnes worden gestuurd op harde cijfers. Voor Hevu Tools betekent dit: binnen 18.000 producten constant bepalen waar de hoogste winstkansen liggen en daar het budget op concentreren. Zo blijft de campagne scherp, schaalbaar en winstgevend.
  • Resultaten die ertoe doen
    Geen loze beloftes, maar bewezen groei. Bij Mr Sushi steeg de non-branded ROAS met +35% en Occasion Lease Totaal realiseerde een 110% stijging in getekende leasecontracten dankzij conversiegerichte optimalisatie.
  • Gespecialiseerd team met bewezen kennis
    Hey Marketing is Google Partner, aangesloten bij de PPCHub (dé top van Google Ads-specialisten) en specialist in productfeed optimalisatie als Channable Partner. Elke maand investeren we bovendien in kennisdeling om ons niveau scherp te houden.
  • Transparante rapportage op maat
    Via een gepersonaliseerd Looker Studio-dashboard heeft elke klant continu inzicht in de prestaties. Maandelijkse rapportages en een vast aanspreekpunt zorgen voor duidelijke communicatie en grip op de voortgang.
  • Geen standaardoplossingen, maar doordachte keuzes
    Of het nu gaat om e-commerce, leadgeneratie of lokale zichtbaarheid: elke strategie sluit aan op jouw specifieke doelstellingen. Daarbij wordt actief geanalyseerd, getest en bijgestuurd op basis van marktdynamiek.
Expertise_Square_Affiliate marketing
Onze blogs

Meer kennis voor iedereen

Ai
13 jun. 2025 Nieuws
Lees meer
Hey Marketing_Blog_Google ads
25 apr. 2025 Nieuws SEA
Lees meer
Hey Marketing_Blog_Rabauw
18 dec. 2024 Nieuws
Lees meer
Bekijk al onze blogs

Partners en tools

Ontdek het beste van twee werelden

Bij Hey Marketing kunnen wij niet zonder onze partners. En dat is maar goed ook. Want door samen te werken met onze partners krijg jij het beste van twee werelden. Win, win dus.

Veelgestelde vragen over adverteren via Google Ads

Succesvol adverteren via Google Ads draait om veel meer dan het kiezen van zoekwoorden en het starten van een campagne. Zonder strategische opzet, slimme segmentatie en continue optimalisatie wordt er vaak betaald voor klikken die niets opleveren.

Bij Hey Marketing nemen we het volledige SEA-proces uit handen: van een doordachte campagnestructuur en winstgerichte biedstrategieën tot nauwkeurige conversiemetingen en analyse. Daarnaast kijken we verder dan alleen Google Ads. Als sparringpartner denken we mee over conversieoptimalisatie, margestructuur en commerciële kansen, zodat elke campagne bijdraagt aan jouw doelstellingen.

De kosten voor Google Ads bestaan uit twee delen: het advertentiebudget (mediabudget) en beheerkosten. Als online marketing bureau adviseren wij een passend mediabudget op basis van jouw doelstellingen, concurrentieniveau en groeipotentieel.

Om dit zorgvuldig te bepalen, voeren we vooraf een zoekwoordonderzoek uit. Hierbij kijken we naar:

  • de zoekvolumes op de belangrijkste commerciële zoektermen;
  • de gemiddelde kosten per klik (CPC) per zoekterm;
  • de verwachte conversieratio’s.

Op basis van deze data kunnen we nauwkeurig inschatten welk budget er nodig is om een rendabele campagne te draaien. Zo weet je vooraf waar je aan toe bent en zorgen we dat elke euro doelgericht wordt ingezet.

De eerste Google Ads resultaten zijn vaak binnen enkele weken zichtbaar. Denk aan meer verkeer naar de website, de eerste conversies en inzicht in klikgedrag. Voor duurzame groei is het belangrijk om campagnes continu te analyseren en te optimaliseren. Alleen dan worden prestaties structureel beter en sluit het rendement aan op de lange termijn doelstellingen.

Door de directe samenwerking met Google zijn we in staat om:

  • Sneller en efficiënter optimalisaties door te voeren dankzij directe ondersteuning van Google-specialisten.
  • Gebruik te maken van geavanceerde tools zoals Google Ads Scripts en Smart Bidding om de prestaties van jouw advertenties te maximaliseren.
  • Eerder toegang te krijgen tot nieuwe functies zoals Performance Max, Audience Expansion en andere innovatieve advertentieoplossingen.
  • Gerichte strategieën toepassen op basis van diepgaande Google-data, zoals markttrends en consumenteninzichten.
Bekijk alle vragen

Adverteren via Google Ads? Onze SEA-specialisten helpen je graag verder!

Maak kennis met SEA-specialist Rens en ontdek hoe we resultaat behalen met Google Ads.

"*" geeft vereiste velden aan

Rens
Bel met Rens 040 240 5595
Verstuur een mail [email protected]