+90% groei in online omzet in een concurrerende DIY-markt.
- Expertises
- Zoekmachine optimalisatie (SEO), Zoekmachine adverteren (SEA), Social Media adverteren, E-mailmarketing
- Klant
- Hevu Tools
- Sector
- Bouw & industrie, DIY, agrarisch
- +90%
- stijging in online omzet via de webshop
- +17%
- stijging in organische Google Shopping verkeer in 2024
- 1850%
- gemiddelde ROAS uit Google Ads
Over Hevu Tools
Hevu Tools begon 40 jaar geleden als een klein bedrijf en is inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevende detail- en groothandel in gereedschappen, bevestigingsmaterialen, hang- en sluitwerk, en agrarische producten. Met een aanbod van meer dan 18.000 producten, zowel voor zakelijke als particuliere klanten, staat Hevu Tools garant voor kwaliteit en service. Klanten bezoeken de fysieke winkel in Beek en Donk, maar de online groei is de afgelopen jaren ook opmerkelijk.
Doelstelling
Online het verschil maken met een aandbod van 18.000 producten
Met een assortiment van maar liefst 18.000 producten is het essentieel voor Hevu Tools om
online op te vallen in een concurrerende markt. Onze focus ligt op het behalen van duurzame
groei en het versterken van zowel de online als offline aanwezigheid van Hevu Tools. De
belangrijkste doelen die we samen hebben gesteld voor de komende periode zijn:
- Jaarlijks 20% groei in online omzet
- Cross-channel zichtbaarheid bij bestaande en nieuwe klanten en potentiële kandidaten
- Livegang nieuwe Magento 2.0 webshop (Q4, 2024)
- Groei in terugkerende zakelijke klanten in winkel en webshop
Onze aanpak
Het maximaliseren van de productperformance
Om de ambitieuze doelstellingen van Hevu Tools te bereiken, hebben we een doordachte en geïntegreerde marketingaanpak ontwikkeld. Deze strategie richt zich op het maximaliseren van de productperformance door data-gedreven beslissingen te nemen en verschillende marketingkanalen effectief te benutten. We spelen in op seizoensgebonden trends en klantgedrag, waardoor we niet alleen de zichtbaarheid vergroten, maar ook de conversie optimaliseren. Hier zijn de belangrijkste elementen van onze aanpak:
Google Ads strategie
Met product bucketing voor Performance Max-campagnes creëren we itemsets op basis van performance data, zodat we het budget slim inzetten voor de best presterende producten binnen Google Shopping. Dit met een indrukwekkend aantal van 15K actieve producten in Google Merchant Center, geoptimaliseerd via Channable Insights.
Social advertising en content creatie
Onze social advertising strategie draait om het inspelen op seizoensgebonden producten en acties. Met sterke content en slimme targeting, waaronder remarketing, behalen we uitstekende resultaten. Sinds 2023 testen we ook met productsegmentatie binnen Meta’s Advantage+ shopping campagnetype.
E-mail marketing om terugkerende aankopen te stimuleren
E-mailmarketing zorgt voor zichtbaarheid van nieuwe merken en producten, en speelt in op seizoensgebonden acties. We focussen steeds meer op zakelijke aankopen en werken samen met Hevu Tools aan de voordelen voor deze klanten.
4. Behoud van data door Server Side Tagging (SST):
Met 40K actieve gebruikers per maand is betrouwbare data cruciaal. De ontwikkelingen in privacywetgeving en de “cookieless era” hebben veel impact. Daarom hebben we SST geïmplementeerd binnen Google Tag Manager, waarmee we de datakwaliteit op lokale servers waarborgen.
Resultaten
De cijfers die er toe doen
stijging in online omzet via de webshop
Sinds de start in eind 2021 is de jaarlijkse online omzet bijna verdubbeld. We zijn nog lang niet klaar; de focus ligt nu op de lancering van de nieuwe Magento-webshop voor een extra groeistimulans.
stijging in organische Google Shopping verkeer in 2024
Door de optimalisatie van de productfeed met inzet van Channable is het gratis verkeer uit Google Shopping toegenomen tot +57.000 bezoekers in Q1 en Q2 in 2024.
gemiddelde ROAS uit Google Ads
Google Ads heeft een groot aandeel in de groei bij Hevu Tools. We zijn gestart met relevante zoekcampagnes en Smart Shopping. Daarnaast is er nu een volledig uitgewerkte Performance Max strategie met focus op doel ROAS per productsegment.
stijging uit organisch Social Media verkeer in 2024
Aan de hand van een contentkalender met aandacht voor seizoensgerelateerde thema’s, kortingsacties en een ‘werken bij Hevu Tools’ strategie is de aanwezigheid binnen de social kanalen gegroeid.
Hoe we samen verder groeien
De volgende stap(pen)
Samen met Hevu Tools hebben we concrete doelstellingen gesteld voor de komende jaren. We blijven optimaliseren in de advertentiekanalen en campagnetypen die we inzetten. Maar we kijken ook verder.
- Nieuwe Magento 2.0 webshop: de huidige Lightspeed webshop stuit op beperkingen voor verdere groei. Daarom zijn we samen met een development partner gestart met de ontwikkeling van een nieuwe Magento 2.0 webshop, waarbij de URL-structuur volledig herzien is voor betere organische vindbaarheid. Met deze nieuwe webshop is Hevu Tools klaar voor de toekomst – to be continued!
- Marketplaces integreren: tot nu toe hebben we ons gericht op optimaliseren binnen eigen kanalen (SEA, SEO, social en e-mail). De volgende stap is het verkennen van mogelijkheden binnen marketplaces zoals Bol.com, Praxis en Amazon. Met behulp van
Channable zetten we deze stap om ons online bereik en de resultaten verder uit te breiden.
Wil jij ook zoals Hevu Tools ook online het verschil maken?
Rick staat klaar om je te helpen met een op maat gemaakte aanpak. Vul het contactformulier in en hij komt binnen één werkdag bij je terug!
"*" geeft vereiste velden aan