Zet jij online marketplaces in als onderdeel van jouw marketingstrategie?

Verkoop via het online verkoopplatform als Bol, Amazon, Decathlon of bijvoorbeeld Beslist.nl als aanvulling op je huidige marketingmix.

Wij merken nog steeds dat het online verkoopplatform regelmatig wordt overslagen in de marketingmix. Waar ligt dit aan? Is het omdat webshop eigenaren zich laten afschrikken door de commissie die afgedragen moet worden? Of omdat het logistieke proces er niet op voorbereid is? Of omdat ze simpelweg niet weten waar te beginnen? Allemaal bezwaren die we graag voor je verduidelijken de komende tijd én waarmee we je op weg helpen. 

Verkopen via online marketplaces creëert kansen én bereik

Wat betreft de commissie. Het verkopen via marketplaces kan slim gedaan worden en veel meer opleveren dan het kost. Natuurlijk betaal je een vergoeding voor het verkopen via marketplaces, maar realiseer je ook wat je daarvoor terugkrijgt? 

  1. Een stabiel platform met een gigantisch bereik aan potentiële kopers
  2. Een internationaal bereik, wat je doorgaans niet zonder extra kosten had bereikt
  3. De marktplaatsen promoten geregeld jouw producten. Valt het je op dat Bol.com ook gewoon in Google Ads adverteert?
  4. Door meerdere afzetkanalen in te zetten spreid je gewoonweg jouw kansen
  5. Meerdere mogelijkheden om jouw branding en merk terug te laten komen. Zo biedt Amazon een Brand Store: een plek binnen het platform waar je jouw digitale showroom creëert.


Amazon is een bekende marketplace om toe te voegen aan jouw marketingmix

Een online verkoopplatform hoeft niet ten koste te gaan van je netto winst

Vrees je dat je het verkopen op marketplaces van jouw assortiment via Bol óf Amazon ten koste zal gaan van de netto winst? Vanuit Hey Marketing sturen we op een gezonde ROAS: Return on advertising spend. Ofwel de euro’s die terugverdiend worden op de advertentiekosten. Of je nu adverteert binnen Google, Facebook, Instagram óf bijvoorbeeld actief bent binnen Bol of Amazon. Het draait natuurlijk voor een groot gedeelte om de netto winst die jij maakt met het verkopen van  jouw producten. 

Dit blijven we met het beheren van jouw marktplaatsen dan ook doen: 

  1. Het koppelen van jouw webshop en productvoorraad aan de online marketplaces
  2. Het creëren voor een consistente klantervaring. Of jouw klant nu via Bol óf jouw eigen webshop in aanraking komt met jouw producten, wij zorgen voor een eenduidig en herkenbaar beeld en communicatie
  3. Het analyseren van de prijzen van concurrenten en hier live op inspelen om zoveel mogelijk orders binnen te trekken
  4. Door het beheren van jouw producten en prestaties binnen de marktplaatsen.

Ook een vliegende start met online marketplaces maken?

Benieuwd hoe wij een online verkoopplatform, of marketplaces, inzetten voor onze klanten? En wat dit voor jouw webshop betekent? Wij helpen je om voor de aankomende feestdagen up & running te zijn. Vraag eens vrijblijvend meer informatie op. Wij helpen je graag op weg. Dat doen we trouwens ook graag voor je met een SEA analyse om het helemaal goed aan te pakken!