Dit zijn de voordelen van een Google Partner

Ben je bevriend met Google als je partner bent? Misschien is dat wat je jezelf afvraagt als je de term “Google Partner” voorbij ziet komen. Maar dat is niet wat een partner is. Deze titel geldt voor marketing bureaus die zich (bijna) de hele dag bezig houden met Google Ads campagnes en SEA. Om deze kennis naar het volgende niveau te tillen, kan je dus deelnemen aan het partnerprogramma van Google.

 

Google Partner Badge

 

Wat is het Google Partners programma?

Zoals je leest is het programma bedoeld voor marketingbureaus die campagnes voor klanten beheren in een Google Ads account. Een gecertificeerd partner weet dus alle ins en outs van de campagnes in Google. Een marketing bureau met deze kennis en expertise weet dus precies hoe zij een succesvolle Google Ads campagne op moeten zetten.

Je wordt niet zomaar partner van Google

Voorafgaand aan deze badge moeten examens worden afgelegd én zijn er specifieke eisen waaraan voldaan moet worden voordat jij jezelf Google Partner mag noemen. Inclusief badge die op de website mag pronken. Google kijkt hiervoor naar zaken als de kwaliteit van klanten campagnes, de uitgaven en certificering. Dat betekent dat:

  • Er minstens 10.000 euro uitgegeven is aan klantencampagnes in de afgelopen 90 dagen.
  • Alle lopende campagnes hebben een optimalisatie score van ten minste 70%
  • De helft van het team in het bezit moet zijn van de benodigde certificeringen

Een marketing bureau dat aan de bovenstaande eisen voldoet én succesvol de Google examens afgelegd, verdient deze badge van Google!

Alle voordelen op een rijtje

Nu jij weet wát het inhoudt als je partner van Google bent, is het goed om te weten welke voordelen het met zich mee brengt. Want zeg nu zelf; uiteindelijk doe je het om deze kennis en expertise op de beste manier te delen met jouw klanten. 

De voordelen van een Google Partner badge:

  • Een hotline met specialisten bij Google om tips te ontvangen óf problemen snel op te lossen
  • Als eerste toegang tot Google’s Beta-features om deze te testen voordat ze op de markt komen
  • Om partner te blijven is het verplicht aan te tonen dat een marketing bureau de beste werkzaamheden uitvoert. Daarbij worden ze door Google gestimuleerd om te blijven innoveren.

Hey! Wij zijn ook Google Partner

Dat betekent dat we aan alle genoemde eisen voldoen én jou ook de voordelen bieden. Zo weet jij dus zeker dat je de beste marketing partij in huis haalt voor jouw Google Ads campagnes. Wil jij een ijzersterke SEA campagne en optimale prestaties in Google Ads? Dan weet je ons te vinden. Overigens gaan SEA en SEO hand in hand. Voor een complete strategie helpen wij je dus ook aan ijzersterke SEO teksten!