Felix bellus_Banner
case

Felix & Bellus

Succesvolle lokale SEO en SEA voor Felix & Bellus

Expertises
Zoekmachine optimalisatie (SEO), Zoekmachine adverteren (SEA)
Klant
Felix & Bellus
Sector
Orthodontie
+52%
Groei in organische bezoekers
+72%
Groei in intakes per maand
-26%
Daling in kosten per intake via de website

Over Felix & Bellus

Felix & Bellus is dé Invisalign-specialist in regio Eindhoven. Dagelijks helpen zij mensen aan een recht en gezond gebit met transparante aligners in plaats van de traditionele zichtbare beugel. Of het nu gaat om kleine correcties of een compleet rechte rij tanden: bij Felix & Bellus staan persoonlijke aandacht en stralende glimlach centraal.

Hey Marketing_Case_Mockup_SEO SEA

Doelstelling

Groei in intakes per maand én lokale zichtbaarheid

Lokale online zichtbaarheid vergroten en meer intakes genereren? Dat was de uitdaging waar Felix & Bellus voor stond toen we in april 2024 de samenwerking startten. Het doel: een online marketingstrategie ontwikkelen die potentiële cliënten in de regio Eindhoven effectief bereikt en zo het aantal ingeplande intakes verhoogt.

Inmiddels is de samenwerking een doorlopend traject geworden, waarin we samen werken aan het versterken van zowel de organische als betaalde online zichtbaarheid. De focus ligt dagelijks op de volgende doelstellingen:

  • Het optimaliseren en zichtbaar maken van het Google My Business-profiel, zodat Felix & Bellus goed gevonden wordt bij alle relevante zoekopdrachten in de regio.
  • Het ontwikkelen van een duidelijke funnelstrategie, waarbij rekening wordt gehouden met de verschillende fases van bewustwording bij potentiële cliënten. Van algemene interesse tot specifieke zoekopdrachten.
  • Het implementeren van Offline Conversion Tracking, zodat inzichtelijk wordt welke intakegesprekken daadwerkelijk tot een behandeltraject leiden en welke campagnes de beste resultaten opleveren.
  • Conversieverbetering (CRO), het uitbreiden van relevante content en het versterken van de betrouwbaarheid en autoriteit van de site.

Onze aanpak

Een sterke lokale zichtbaarheid creëren

Om zichtbaar te zijn bij de juiste zoeker op het juiste moment, zijn de zoekintenties in kaart gebracht en is de webstructuur hierop verbeterd. Nauwkeurige conversiemeting is geïmplementeerd en de site is versterkt met relevante content en optimalisaties. De strategische Google Ads-campagnes maakten de lokale zichtbaarheid voor Felix & Bellus compleet.

1

Onderzoek & Analyse zoekintentie

Nadat we de huidige situatie in kaart brachten, onderzochten we welke zoektermen relevant zijn voor Felix & Bellus. We analyseerden de achterliggende zoekintenties en bepaalden per fase in de klantreis welke termen het meest waardevol zijn. Zo konden we gericht bepalen welke zoekwoorden we organisch wilden laten scoren en welke termen prioriteit kregen binnen de SEA-campagnes.

2

Webstructuur optimaliseren

Op basis van het zoekwoordenonderzoek hebben we de URL-structuur van de website verbeterd. Belangrijke onderwerpen kregen een logische plek binnen de structuur, zodat de inhoud beter aansluit bij de zoekintentie van gebruikers én optimaal vindbaar is voor zoekmachines. Denk hierbij aan het onderscheid maken tussen zoekers die Invisalign al kennen en zoekers die nog niet weten dat een dergelijke techniek bestaat.

3

Conversietracking

Om scherp te kunnen sturen op resultaat, hebben we de conversietracking volledig opnieuw ingericht. Alle formulieren op de website zijn meetbaar gemaakt, zodat we binnen de SEA-campagnes uitsluitend sturen op daadwerkelijk verzonden aanvragen. Daarnaast is Offline Conversion Tracking opgezet, waarmee we inzicht krijgen in welke aanvragen leiden tot een behandeltraject.

4

Gerichte Google Ads-strategie

Binnen Google Ads richtten we ons op het verlagen van de kosten per intake. De campagnes werden afgestemd op verschillende zoekintenties, met extra aandacht voor de zichtbaarheid van het Google Bedrijfsprofiel bij lokale zoekopdrachten. Daarnaast zetten we YouTube remarketing in om eerdere websitebezoekers opnieuw aan te spreken en te stimuleren tot een intakeaanvraag. Dat is essentieel bij trajecten zoals alignerbehandelingen, waar een weloverwogen beslissing vaak pas volgt na meerdere contactmomenten.

5

Content & CRO

We ontwikkelden gerichte blog- en categoriecontent die inspeelt op relevante zoektermen en de verschillende fases in de klantreis. Tegelijkertijd werkten we samen met de webdeveloper om de website te optimaliseren voor conversie (CRO) en betrouwbaarheid, onder andere door het toevoegen van klantreviews, het beter en visueel aantrekkelijker positioneren van CTA-buttons en het overzichtelijk verwerken van prijzen. Zo konden websitebezoekers eenvoudiger navigeren en werden ze sneller overtuigd om een intake in te plannen.

Resultaten

De cijfers die er toe doen

+52%

Groei in organische bezoekers

Door gerichte SEO-werkzaamheden realiseerden we in Q2 2025 een groei van 52% in organische websitebezoekers ten opzichte van 2024.

+72%

Groei in intakes per maand

Het aantal maandelijkse intakes is gegroeid met maar liefst +72% met dezelfde budgetten in 2025.

-26%

Daling in kosten per intake via de website

Door een efficiënte Google Ads strategie daalden de kosten per intake met 26% ten opzichte van 2024.

+23%

Stijging in conversiepercentage

Dankzij conversieoptimalisatie en het versterken van de betrouwbaarheid steeg het conversiepercentage met 23% in 2025 ten opzichte van het voorgaande jaar.

Next steps

Over de samenwerking

De samenwerking met Felix & Bellus kenmerkt zich door korte lijnen, duidelijke doelen en wederzijds vertrouwen. Die combinatie zorgde voor echte impact: een praktijk die lokaal stevig op de kaart staat, behandelkamers die goed gevuld zijn én een samenwerking waar wij zelf veel energie uit halen.

Die energie komt mede voort uit een prettige wisselwerking met Developmen. Samen realiseerden we een nieuwe website, waarbij structuur, techniek en marketing volledig op elkaar zijn afgestemd. Zo vergroten we de kans dat een websitebezoeker daadwerkelijk een intake plant.

De komende periode bouwen we verder aan groei, met:

  • Verdieping in Offline Conversion Tracking: Door intakegegevens te koppelen aan campagnes, krijgen we nu al waardevol inzicht in welke aanvragen daadwerkelijk leiden tot een behandeltraject. In de volgende fase sturen we deze data actief terug naar de campagnes, zodat we het budget nog gerichter kunnen inzetten op de zoekwoorden, kanalen en doelgroepen die de meeste nieuwe cliënten opleveren.
  • Doorontwikkeling van content en lokale SEO: Gerichte uitbreiding van de website met Nederlandse en Engelstalige content, om ook expats en internationale studenten in de regio Eindhoven beter te bereiken en overtuigen.

Meer weten over hoe we jouw bedrijf lokaal zichtbaar maken?

Neem vandaag nog contact op met ons team van experts bij Hey Marketing en ontdek de mogelijkheden om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen.

Bel met Rens 040 240 5595
Verstuur een mail [email protected]

"*" geeft vereiste velden aan