Wat is Channable en welke voordelen heeft dit voor jouw Google Ads campagnes?

Als Channable Partner tillen wij de campagnes van onze klanten naar een hoger niveau. Met name binnen Google Ads maken we volledig gebruik van de functionaliteiten binnen Channable.
Maar hoe doen we dit precies? Je leest het in dit blog.

Wat is Channable?

Channable is in de basis een geavanceerde feed management tool. Wat wij hiermee bedoelen? Dit houdt in dat je zeer efficiënt productinformatie kunt optimaliseren voor diverse verkoopkanalen. Met behulp van Channable beheer je alle productfeeds centraal en optimaliseer je alle verkoopkanalen afzonderlijk. Elk verkoopkanaal heeft andere vereisten voor de optimale productfeed. Zo creëren we de beste productfeeds voor Google Ads, Meta, Bol.com, Amazon, Marktplaats en talloze overige kanalen.

Channable Google Shopping functionaliteiten

Om alles uit de campagnes van onze klanten te halen, zetten wij meerdere Channable Google Ads functionaliteiten in. 

1. Feedmanagement

Door gebruik te maken van Channable, optimaliseren we de productfeeds (WooCommerce, Magento, Lightspeed, etc.) van onze klanten. Met het gebruik van regels, creëren we conversiegerichte product titels en vullen we alle belangrijke attributen aan. Denk hierbij aan beschrijvingen, prijzen en een juiste categorisering. We spelen hiermee in op alle relevante commerciële zoekwoorden, hierdoor zijn we beter zichtbaar bij de doelgroep. Een geoptimaliseerde productfeed is de basis van een goed presterende Google Shopping strategie. 

Hieronder zie je een voorbeeld van een klant voor wie we de producttitels geoptimaliseerd hebben door middel van ‘Als-dan’ regels binnen Channable.

Producttitel optimalisatie

2. CSS Partner

Channable is ook CSS Partner (Comparison Shopping Service). Door aangesloten te zijn bij Channable CSS is jouw bod gemiddeld 25% krachtiger in de veilingen van Google. 

Als je als webshop niet bent aangesloten bij een CSS Partner, adverteer je namelijk via de standaard Google CSS en betaal je een 20% marge per klik aan Google.

CSS Partner voordeel

3. Dynamische Search Campagnes (PPC Tool)

We gaan nog een stap verder voor onze klanten met de PPC Tool van Channable. Met behulp van deze tool combineren we statische en dynamische waarden uit de productfeed om de meest relevante Google Search campagnes te maken voor alle producten. Voor Tuinspecialist.nl zetten we de Channable PPC Tool in voor het creëren van dynamische Search campagnes. We verwerken dynamische waarden uit de productfeed binnen onze advertentieteksten en zoekwoorden. Hiermee realiseren we een gemiddelde CTR van 20% onder de meest relevante zoekers.

Dynamische Search Campagne Channable

4. Channable Insights

Door middel van Channable segmenteren we productfeeds op basis van de prestaties van de individuele producten. Wat houdt dit in? Dankzij deze tool zetten wij het advertentiebudget zo efficiënt mogelijk in:

  • Budget gericht toekennen aan goed presterende producten
  • Minder budget besteden aan slecht presterende producten
  • De kans geven aan producten die nog niet voldoende aandacht hebben gekregen om beoordeeld te worden o.b.v. prestaties
Channable Google Shopping

Hoe halen we meerwaarde uit Channable voor onze klanten?

De functionaliteiten van Channable voor Google Shopping zijn leuk en aardig, maar hoe halen wij hier meerwaarde uit voor onze E-Commerce klanten?

  • Door aangesloten te zijn bij Channable CSS besparen we al direct 20% op alle uitgaven binnen Google Shopping.
  • We besparen veel tijd door het gebruik van krachtige “Als-dan” regels. Zo hebben we meer tijd over om de volledige marketing funnel te optimaliseren.
  • Onze E-Commerce klanten zijn door het gebruik van Channable actief op de belangrijkste verkoopkanalen.
  • De combinatie tussen een geoptimaliseerde productfeed voor Google Shopping en de relevante Google Search campagnes werkt als een geoliede machine.

Benieuwd hoe we Channable in zetten voor jouw webshop? Neem contact op voor een kennismaking!